مقاله - پایان نامه - تحقیق

فروش فایل ها فقط 3000 تومان

مقاله - پایان نامه - تحقیق

فروش فایل ها فقط 3000 تومان

کلمات کلیدی

دانلود جزوه بیماری شناسی گیاهی

پایان نامه اتوماسیون سیستم های توزیع | فایل word

پایان نامه کارشناسی ارشد گرایش مدیریت بازاریابی

دانلود بهترین جزوه روانشناسی بالینی | ویرایش 1401

کتاب مقاومت مصالح

کتاب شناخت درمانی اختلالات شخصیتی

آزمون کارت بازرگانی

کتاب تاریخ و تمدن اسلامی

دانلود نشریه 1 | زلزله خیزی ایران (از سال 1900 تا سال 1969 )

جزوه خلاصه مدیریت استراتژیک

کتاب اصول مهندسی پلیمریزاسیون

دانلود قوی ترین جزوه آزمایشگاه فیزیولوژی

دانلود قوی ترین جزوه آموزشی متلب

فرم قرارداد های پیمانکاری ساختمان (فایل word)

گزارش کارآموزی عمران

کتاب بافت شناسی پزشکی جان کوئیرا

دانلود کتاب مراقب ویژه پرستاری

کتاب آناتومی در مهندسی پزشکی | فایل Pdf

جایگاه عقل عملی در علوم انسانی | Pdf صفحه 21

روش تحلیل شبکه ای در انجام پژوهش های حوزه تصمیم گیری برنامه درسی

حل المسائل ترمودینامیک ون وایلن

جزوه تشریحی کامل شیمی تجزیه 1

کتاب روانشناسی هیلگارد

دانلود Pdf کتاب مدیریت پروژه های عمرانی

بررسی و تحلیل تعارض و مذاکره در حماسه‌های مشهور جهان | پایان نامه

دانلود کتاب بلاک‌چین و رمز ارزها

دانلود Pdf کتاب بلاکچین

دانلود کتاب خانواده و خانواده درمانی

دانلود Pdf کتاب رژیم درمانی در سرطان

جزوه سیستم انحراف رودخانه سد های بتنی

  • ۰
  • ۰

الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم

 

الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم

 

۱- مقدمه

مسأله مسیریابی-موجودی[۱] بسط مهمی از مسأله مسیریابی وسیله نقلیه[۲] است که در آن تصمیمات کنترل موجودی و مسیریابی در هم ادغام می­شوند (کوردیو و همکاران[۳]، ۲۰۰۷). مسأله مسیریابی-موجودی بیشتر در سیستم­های مدیریت موجودی توسط فروشنده[۴] (VMI) کاربرد دارد. در سیستم­های مدیریت موجودی توسط فروشنده، فروشنده قادر است تا زمانبندی و اندازه تحویل محصول به خرده­فروشان را کنترل نماید.

در قبال این آزادی عمل، فروشنده تضمین می­کند که مشتریان با کمبود مواجه نمی­شوند. در روابط سنتی­تر میان فروشنده و مشتری که در آن مشتریان درخواست سفارش محصولات را به فروشنده می­دادند، به دلیل زمانبندی سفارشات مشتریان، ممکن است کارایی به شدت کاهش و به نوبه آن هزینه ­های موجودی و توزیع به شدت افزایش یابد. با وجود این، تحقق کاهش هزینه­های ناشی از به کارگیری سیستم­های VMI در عمل ساده نیست به ویژه با افزایش تعداد و تنوع مشتریان این امر دشوارتر نیز می­شود.

با استفاده از مسأله مسیریابی-موجودی دستیابی به این هدف امکانپذیر است. در مسأله مسیریابی-موجودی با تعیین برنامه توزیع بهینه­ای که مجموع هزینه­ها را کمینه سازد، می­توان به این هدف دست یافت (کوردیو و همکاران، ۲۰۰۷). مسأله مسیریابی-موجودی در پژوهش­های متعددی بررسی شده است که مرور جامعی از پژوهش­های پیشین توسط اندرسون و همکاران[۵] (۲۰۱۰) ارائه شده است. نویسندگان با بررسی ابعاد صنعتی مسأله، طبقه­بندی و مرور جامعی از پژوهش­های موجود ارائه داده­اند.

الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم

 

از جمله استراتژی­های توزیعی که می­توان در مسأله مسیریابی-موجودی به کار گرفت، استراتژی توزیع ارسال مستقیم[۶] است. ارسال مستقیم به حالتی اشاره می­کند که در آن در هر دوره هر وسیله حمل تنها به یک خرده­فروش محصول تحویل می­دهد. به دلیل سادگی پیاده­سازی این استراتژی توزیع در عمل، طبیعی است که در مسأله مسیریابی-موجودی ابتدا چنین استراتژیی بررسی شود.

از این رو، استراتژی ارسال مستقیم در مسأله مسیریابی-موجودی، بطور مکرر در سیستم­های توزیع صنعتی استفاده می­شود. کارایی استراتژی توزیع ارسال مستقیم حداقل به بزرگی جذر کوچکترین نرخ بهره­برداری از وسایل حمل است. به بیان دیگر، در صورتی که نرخ تقاضای هر خرده­فروش ۹۰ درصد ظرفیت وسایل حمل ضرب در کران بالای فرکانس تحویل به خرده­فروشان باشد، آنگاه کارایی استراتژی ارسال مستقیم در حدود ۸۶/۹۴ درصد خواهد بود.

کارایی ارسال مستقیم در شرایط خاص، حتی به ۱۰۰ درصد نیز می­رسد. از این رو، در بسیاری از شرایط استفاده از استراتژی ارسال مستقیم توجیه منطقی دارد (لی و همکاران[۷]، ۲۰۱۰). مقالات مختلفی با تمرکز بر استراتژی ارسال مستقیم، به بررسی مسأله مسیریابی-موجودی پرداخته­اند که از آن جمله می­توان به موارد زیر اشاره کرد. لی و همکاران (۲۰۱۰) به بررسی تحلیلی استراتژی ارسال مستقیم پرداخته­اند و کارایی ارسال مستقیم را در شرایط مختلف محاسبه کرده­اند. لی و همکاران (۲۰۰۸) مسأله مسیریابی-موجودی را در حالتی در نظر گرفته­اند که تأمین­ کننده تنها یک وسیله حمل در اختیار داشته و در هر دوره تنها می­تواند برای یک مشتری موجودی ارسال کند.

الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم

 

نویسندگان الگوریتمی ابتکاری برای یافتن توالی شدنی ارائه کرده­اند. کمبل و هاردین[۸] (۲۰۰۵) با بررسی حداقل تعداد وسایل حمل مورد نیاز در مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم، برای حل مسأله، الگوریتمی حریصانه[۹] ارائه داده­اند. چنگ و دوران[۱۰] (۲۰۰۴) مدلی برای مسأله مسیریابی-موجودی در زنجیره تأمین جهانی نفت خام ارائه کرده­اند که در آن تقاضای مشتریان و طول زمان سفر، غیر قطعی است. همچنین، تقاضای مشتریان متغیر با زمان (پویا) است. در این مقاله یک سیستم پشتیبانی تصمیم­گیری برای طراحی و کنترل سیستم موجودی و حمل توسعه داده شده است.

کلیوگت و همکاران[۱۱] (۲۰۰۲) با بررسی مسأله مسیریابی-موجودی تصادفی با ارسال­های مستقیم و مدلسازی آن به صورت فرآیند تصمیم­گیری مارکوفی زمان گسسته، روشی تخمینی بر مبنای برنامه­ریزی پویا برای حل ارائه کرده­اند. بارنز شوستر و بسک[۱۲] (۱۹۹۷) به ارزیابی کارایی استراتژی ارسال مستقیم در مسأله مسیریابی-موجودی با افق زمانی نامحدود پرداخته­اند که در آن تقاضای خرده­فروشان احتمالی با تابع توزیع معین و کمبود مجاز است.

 

 

لینک دانلود


 



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی